tisdag 17 juni 2014

Första inlägget

Det här är jag. För över 35 år sedan! Jag växte upp på en gård på landet i Småland med kor, grisar, höns, får, katter, kaniner och en hund.
Mitt vuxna liv har levt i stan, men mitt mål är att det inte ska bli så för alltid. Längtan tillbaka till skogen, ängarna och åkrarna är för stor, och jag vill gärna ge mina barn det som jag fick som liten.
Flytten till landet är dock inget som kommer kunna ske precis just nu, men medan jag väntar försöker jag jag leva så mycket som möjligt som på landet- fast i lägenhet i stan och med en kolonilott som tidigare var min farfars.
Den här bloggen handlar om min längtan, odling, en hållbar livsstil, hantverk och olika projekt. Namnet Hinstuan är småländska för grannstugan. Alltså den där stugan precis bakom vägkröken där jag en gång ska bo, jag kallar den hinstuan tills jag vet det riktiga namnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar