tisdag 5 augusti 2014

Höstsådd

Inspirerad av Skillnadens Trädgård ville jag prova att höstså lite. Mina rödbetor har ju tittat upp, men det finns ju plats i landet nu när löken plockas upp så...
Jag ville prova med spenat också, den behöver ju inte bli så stor! Men att få tag på grön var inte det lättaste! Var både på Plantagen och Granngården, men de hade skickat tillbaka sina fröer. Men på Blomsterlandet har de hängt med på vad som händer i odlarsverige. I alla fall har Nelson gjort det! Inte nog med att de har fröer, de har även delat in dem i olika grupper utifrån vilka som kan sås nu för att ge skörd i höst (tex spenat), vilka som kan odlas inne under vintern (tex basilika) och vilka som kan sås precis innan vintern för en tidig start nästa vår (t ex olika rotgrönsaker)
Jag blev så inspirerad att både svartrot och basilika fick följa med hem vid sidan av spenaten! Önskar nästan att jag hade köpt en machesallad också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar