torsdag 31 juli 2014

Hänt på kolonilotten 2014-07-31

Har varit en sväng på kolonin på förmiddagen, och minsann om det inte tittar fram två majskolvar på den planta som blommade först! Min lycka är enorm, känns helt fantastiskt!

Ett annat glädjeämne är morötterna. Idag drog jag upp de första för se hur de blivit, och minsann om de inte var riktigt fina!
Jag har haft problem med morotsodlingen under tidigare år, eftersom vi har en sådana oerhört tung lerjord. Det har blivit minimorötter...
Men i år övergav jag alla roliga trefärgade morötter och moderna varianter och gick tillbaka till ursprunget. Early Nantes introducerades 1885 och enligt Runåbergs växer den bra även i tyngre jordar, och det stämde verkligen! Gammal är äldst, det är bara så...
Nästa gång ska jag skriva om sådant som gått mindre bra i odlingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar