torsdag 24 juli 2014

Min systers pallkragar

Idag fyllde barnens kusin fyra år, och vi har varit på ett underbart trädgårdkalas i min systers fina hem. I sin trädgård odlar hon i tre pallkragar, och hjälp vilken fart det är de pallkragarna!
Hon har enorma mängder ärtor, kryddor, och bladsallad.
Titta på den här bladpersiljan!
Jag ligger verkligen i lä odlingsmässigt!
Roligt att se hur lite plats man egentligen behöver för att kunna odla riktigt mycket mat.
I krukor i sitt uterum har hon även tomat, chili och gurka, hon använder alltså det varma uterummet som ett växthus vid sidan av att hon sitter där och njuter.
Hon har verkligen gröna fingrar på ett sätt som jag önskar att jag hade!
Nu har hon visserligen inga snigelproblem, och givetvis är det enklare om man har odligen där man bor och kan vattna kontinuerligt. Mina odlingar får ju finna sig i att torka under dagar i sträck även när det är välddigt hett som nu!
Icke desto mindre är hon riktigt duktig, lillasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar