lördag 26 juli 2014

Krukmakare- shoppingtips

Varje vår förgror jag små plantor för utplantering i 2 pluggbrätten. Det är 54 pluggar. Sedan så odlar jag en del i större krukor och i godislådor också. Troligen kommer jag dessutom att utöka odlandet nästa år.
Två pluggbrätten kostar strax under 100 kronor, och de håller i ungefär 3 år.
Med en krukmakare kan man göra ett oändligt antal tidningspapperskrukor som man sedan kan placera i godislådor av plast som fås i närmaste butik. Just nu är denna krukmakare på rea på Granit för 100 kr. Jag har tittat på den och liknande tidigare, men tyckt att det varit lite för dyrt när de kostat det dubbla.
Men nu slog jag till. På två år kommer jag ha tjänat in vad den kostar och slipper dessutom bidra till plastföroreningarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar